wtorek, 24 grudnia 2013

Magia Świąt.


 Świąteczna magia u Pluumki...

 Postanowiłam podzielić się z Wami moimi świątecznymi, magicznymi skojarzeniami ;)
1.  W kupie siła! Mieszanka moja która jest ze mną co roku, dzięki im święta są świętami a nie zwykłym dniem ;)


2.  Chujka tak na Kaszubach mówimy ;p  - Po polsku choinka, no to jest chyba zrozumiałe, bez choinki nie byłby świąt ! Gdzie Gwiazdor < znowu kaszubski zwyczaj> zostawiłby prezenty? Nie byłoby miejsca = nie byłoby prezentów - buuuuu ;/

3. Ozdobny bałwan - symbolizuje 2 sprawy - ozdoby świąteczne, nadają one klimat każdemu pomieszczeniu, jakoś tak fajnie kiedy świąteczny czas nie tylko gości w naszych sercach ale i na zewnątrz ;) Druga sprawa to bałwan jako bałwan ze śniegu, śnieg na święta musi być tak jak i choinka, to jest TO COŚ. Jako że śnieg to z niego najczęściej robi się bałwany ;)


4. Barszcz czerwony, z kortonu ale co tam, mam nadzieję że robią go z buraków <ale tych roślinnych, nie ludzkich>. A jak barszczyk to i uszka, Ups, królicze? Chyba jednak te nie pasują , no to mozna dodać takie jadalne ;) U mnie barszcz podawany jest w formie `nektaru bogów`, więc pijamy go w filiżankach.

 5. Zupka być musi, Mieszanka kompotowa nie spełnia u nas roli składnika kompotu z suszu, robi się z tego zupę, kaszubski zwyczaj taki, owoce suszone się gotuje, wywar zaklepuje mąką a do tego kluseczki, mmmmm pycha! Nazwa prawidłowa - zupa brzadowa.


6.  Cytrusy! Ich zapach uwielbiam, kilogramy pomarańczy, mandarynek i grejpfrutów, zawsze na święta zjadamy tego tony! Ale to chyba u każdego w domu tak jest ;) Najlepsze owoce są w gruudniu stąd są one dla mnie oznakiem świąt.


7.  Na koniec obowiązkowo zgłaszają się słodycze, najbardziej lubię wiśnie % < znak ten nie jest dodany przez pomyłkę, to zamierzone ;)> w czekoladzie, ale znajdą się jakieś inne przysmaki.





Przy okazji tego wpisu chciałabym życzyć Wam wesołych, pogodnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia. Nie objadajcie się za bardzo ! To źle działa na ciałko ;)

Buziaki ;**

Zdjęcia i opisy powstały na potrzeby konkursu u Aswertyny ;)

2 komentarze:

  1. Wszystkiego najlepszego także dla Ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. CHUJKA HAHAHAHHAHA <3
    a z tej mieszanki kompotowej moja mamcia też dziś pichci :))
    Weosooołych!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi milo ze mnie odwiedzasz, zapraszam do grona obserwujacych! :)

Dziekuje za komentarz!

Copyright © 2016 Pluumka opisuje , Blogger