sobota, 24 czerwca 2017

Fit ciasto z truskawkami i czekolada.

W końcu weekend, czas dla domu, dla męża i dla mnie.

Natchniona przepisem od Czarna wisienka upiekłam swoją wersję dietetycznego ciasta jogurtowego z truskawkami i czekolada :).


Składniki:

  • 10 łyżek mąki kukurydzianej
  • 150 ml jogurtu naturalnego (najzwyklejszego)
  • 2 łyżki mleka 1,5%
  • 1 jajko
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 6 kostek czekolady (ja użyłam mleczna z migdałami)
  • truskawki - ilość zależy od Ciebie



Wykonanie:

Wszystkie składniki, poza czekolada i truskawkami, zmieszałam ze sobą. Ciasto przelałam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzch poukładałam truskawki i posypałam je pokrojoną na drobne kawałki czekoladą.
Piekłam w opiekaczu przez ok 40 min w temperaturze 180 stopni.
Ot cała filozofia!




Ciasto tak mi przypadło do gustu ze musiałam się podzielić tym przepisem z Wami. Czekolada nie wygląda zbyt atrakcyjnie na owocach ale smakuje wspaniale :) Następnym razem dodam ją po prostu do ciasta i wymieszam. Można ominąć czekoladę a ostygnięte ciasto posypać cukrem pudrem - obstawiam że też będzie obłędne :) 
Generalnie to ciasto samo w sobie jest super bazą do innych pomysłów, na górę można dać praktycznie każde dodatki wiec wyobraźnia działa na pełnych obrotach.

Polecam ciacho z czystym sumieniem! 

14 komentarzy:

  1. Cieszę się, że smakuje! Mniam! Wygląda pysznie! Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem wielką fanką ciast jogurtowych, a ostatnio zakochałam się w tych na maślance/kefirze! To też wygląda nieziemsko i bardzo lekko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pewnie dałabym gorzką czekoladę, niemniej fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oryginalnie taki byl przepis ale u mnie wyszlo inaczej :)

      Usuń
  4. Mniam, ciasto wygląda bardzo pysznie! Szkoda, że nie mam talentu kulinarnego, to niestety zawsze albo kupuję ciasto, albo ktoś z rodziny mi przynosi w odwiedzinach. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepysznie wygląda! Muszę koniecznie wypróbować przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglada pysznie😉 zawsze mozesz czekoladę rozpuścić po upieczeniu i polać nią ciasto😋

    OdpowiedzUsuń
  7. poniedziałek, mówili. na dietę pójdziesz, mówili...idę piec :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś mam alergię na słowo fit w nazwie, ale to wygląda pysznie ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis super, fajnie, że bez dodatku tłuszczu. Zrobię jutro, ale z czarnymi porzeczkami zamiast truskawek! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jadłabym <3 ale aktualnie pełno u nas ciasta weselnego więc nie piekę :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi milo ze mnie odwiedzasz, zapraszam do grona obserwujacych! :)

Dziekuje za komentarz!

Copyright © 2016 Pluumka opisuje , Blogger