czwartek, 8 lutego 2018

Czy malzenstwo jest wazne?

Moja odpowiedz na to pytanie jest krotka : TAK. Dla mnie jest to jedna z wazniejszych "rzeczy" w zyciu.


Źródło www.zwiazkimieszane.pl

Moim zdaniem malzenstwo:
  1. daje poczucie bezpieczenstwa - wiem ze moj maz pomoze mi gdy tylko zajdzie taka potrzeba.
  2. jest wsparciem - zawsze moge liczyc na wsparcie mojego meza, gdy mam gorszy dzien lub gdy wydarzy sie cos zlego i niepokojacego. W tych trudnych chwilach ratuje mnie slowami jak i czynami.
  3. sprawia radosc - swietnie jest spedzac razem czas na wakacjach, spelniac wspolne marzenia i realizowac cele. Mozna robic to tez bedac w zwiazku bez malzenstwa ale mimo wszystko w malzenstwie daje to wieksza satysfakcje. 
  4. jest ogromna odpowiedzialnoscia - od dnia slubu nie jestesmy odpowiedzialni tylko za siebie, mamy zawsze te druga osobe z ktora nalezy sie liczyc. 
  5. jest kompromisem - nie zawsze obie osoby chca tego samego. Trzeba sie nauczyc szukac kompromisow tak aby dwie polowki byly usatysfakcjonowane. 
  6. jest obowiazkiem - nie mozna zaniedbywac swojego malzonka, trzeba o niego dbac tak aby zycie bylo latwiejsze do przebrniecia dla nas jak i partnera. Chodzi mi o obowiazki takie przyziemne, domowe tj. sprzatanie czy gotowanie ale i o te duchowe, zadbanie o psychike i jej zdrowie.
  7. pomaga w sprawach finansowych - malo romantyczne ale bardzo zyciowe. Jesli chcemy polepszyc sobei sytuacje materialna na dany moment np. potrzebujemy pieniedzy na budowe domu to zdecydowanie latwiej jest otrzymac kredyt bedac malzenstwem niz osobnymi jednostkami.
Tak wygląda moje małe podsumowanie małżeństwa, jestem ciekawa jakie Wy macie zdanie na ten temat :).

8 komentarzy:

  1. Nie tylko w małżeństwie jest się odpowiedzialnym za drugą osobę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się zgadza, ale psychicznie czuje większą odpowiedzialność

      Usuń
  2. ja osobiście nie jestem w związku małżeńskim, jednak zdaję sobie sprawę, że jeśli coś się stanie to może być później problem z wieloma sprawami :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Np. W szpitalu mogą nie udzielić Tobie informacji o stanie zdrowia partnera.

      Usuń
  3. Zgadzam sie z Twoimi punktami, odkad jestem zona jest mi jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi milo ze mnie odwiedzasz, zapraszam do grona obserwujacych! :)

Dziekuje za komentarz!

Copyright © 2016 Pluumka opisuje , Blogger